van Eureka naar Waldport - Reisverslag uit Bayshore, Verenigde Staten van Wim en Bep Rhee - WaarBenJij.nu van Eureka naar Waldport - Reisverslag uit Bayshore, Verenigde Staten van Wim en Bep Rhee - WaarBenJij.nu

van Eureka naar Waldport

Blijf op de hoogte en volg Wim en Bep

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bayshore

Vandaag een rit van ca 475 km over de kustweg 101 van Eureka naar Waldport (Oregon).
Het is een schitterende weg dwars door de Redwoods met bomen die "The tall trees" worden genoemd. Een deel van de bomen is ouder als 1.000 jaar en kunnen ruim 100 hoog worden. De bomen worden vooral gebruikt voor duurzaam hout.
Tevens leuke plaatsjes, haventjes en uitzichtpunten. Volgens de berichten zouden een 3 tal walvissen voor de kust zwemmen, maar we hebben ze niet kunnen spotten. Wel de gebruikelijke zeerobben die in ruime mate de kust bewonen.
De camping voor de komende 2 dagen is gelegen tussen de 101 en de Stille Oceaan aan een baai. Morgen willen we eens beter gaan kijken naar de zeedieren en genieten van een beetje rust. Vastgesteld dat we inmiddels 3.800 mijl hebben afgelegd.

• 17 Mei 2014 - 11:34

Hans Tichelman:

wat heerlijk. Ja je ligt snel heel wat mijlen/kilometers af. Maar kijkende wat jullie meemaken en verslagen meer dan de moeite waard. Nog mooie dagen!

• 17 Mei 2014 - 23:45

Sonja:

Schitterende foto's! Mooie dag morgen en geniet van al het fraais om jullie heen!
    Allerliefste groetjes
    Sonja en Lex

• 18 Mei 2014 - 15:54

Hans En Joke:

Mooie reis.

Nog veel mooi kijkplezier.

Groeten,
    Hans en Joke